Facebook

Najlepsze polskie podróżnicze kanały na YouTube

YouTube to dla wielu osób (w tym i dla mnie) platforma internetowa, która z powodzeniem zastępuje telewizję. Dzięki niej kompletnie nie potrzebuję telewizora, publicznej czy prywatnej telewizji satelitarnej i ogromne pudło stojące gdzieś w rogu pokoju jest dla mnie kompletnie zbędne. Oczywiście jest tutaj wiele treści jeszcze gorszej niż w telewizji i niestety coraz bardziej też YouTube zaczyna ją przypominać. Znajdują się tu jednak kanały, które oglądam regularnie, dotyczą różnych aspektów życia. Kanały naukowe, rozrywkowe, tutorialowe, podróżnicze i wiele innych. Mój blog jest głównie o podróżach, więc przedstawię w tym wpisie kanały, które w głównej mierze opowiadają też o nich i o życiu w innych miejscach na Ziemi. 

Wiele z nich bardzo mnie motywuje do odwiedzania kolejnych krajów, są kopalnią wiedzy na ich temat, ale też można dużo dowiedzieć się o tym, jak podróżować i posiadają wiele praktycznych wskazówek. I chociaż nie oglądam dużo filmów na YouTube, to te podróżnicze oglądam dość często. Zwłaszcza w czasie, kiedy nie podróżuję, siedzę w miejscu i mam chwilę czasu na złapanie oddechu. Bardzo często mam włączony któryś z filmów po prostu po to, by na coś patrzeć, gdy coś jem sam w domu.

Poniżej lista kanałów, które wg mnie warto oglądać, zasubskrybować i być na bieżąco (linki do kanałów w tytułach).

Autostopem Na Koniec Świata

Po trailerze pierwszej serii, jaki ukazał się ponad dwa lata temu, od razu zasubskrybowałem ten kanał. Młody chłopak wyrusza autostopem z Wrocławia na wschód, kierując się na Kołymę przez Rosję. Z każdym odcinkiem chciało się oglądać tego więcej i więcej. A moje zainteresowanie Rosją i chęć przeżycia podobnych przygód w tamtym kraju również się zwiększała. Dodatkowo mój imiennik świetnie opowiada o Rosji, ma dużą wiedzę merytoryczną, historyczną i przedstawia życie w tym kraju w taki sposób, jak to wygląda naprawdę. Myślę, że ten kanał dał początek całej fali filmów na YouTube młodych podróżników, którzy zaopatrzyli się w sportowe kamerki i nawijali do nich podczas swych wypadów. Problem w tym, że w większości nie mieli oni nic do powiedzenia, co mogłoby przykuć uwagę na dłużej, a Michałowi naprawdę świetnie to wychodzi. 


Trailer zapowiadający całą serię

Po wyprawie na Kołyme pojawiła się kolejna, gdzie Michał chciał przez Rosję dotrzeć do Stanów Zjednoczonych. W następną wyprawę zabrał swojego przyjaciela, który nigdy wcześniej nie jeździł na takie wyjazdy. Tu, mimo znacznie lepszym możliwościom sprzętowym, jakoś tak bardzo nie wciągał ten kanał, jak kiedyś. Obecnie jednak pokazuje Polskę na swoim kanale i najnowszy sezon najbardziej przypomina właśnie ten początkowy, od którego wszystko na tym kanale się rozpoczęło, więc znowu się bardzo fajnie ogląda. 

Autostopem Dookoła Świata

Trójka przyjaciół wyrusza w podróż dookoła Świata. Przemierzają Atlantyk na jachcie złapanym na stopa, a następnie podróżują po Ameryce Południowej. Ich filmy pojawiają się raz na kilka tygodni i nigdy nie wiesz, kiedy będzie następny odcinek, jednak warto na nie czekać, by śledzić ich przygody. Głównie dlatego, że bardzo fajnie widać, jak cieszą się z miejsc, które pokazują oraz jaką czerpią radość z tego, że robią to, co kochają. Najlepsze w ich podróży jest to, że przemieszczają się tylko autostopem lub jachtostopem, śpią u ludzi z couchsurfingu lub w jakichś opuszczonych miejscach. Więc i wszelkie aspekty związane z tego typu podróżowaniem można znaleźć w ich filmach. Polecam też ze względu na piękne krajobrazy, które filmują oraz dużą dawkę humoru.


Trailer całej ich serii.

Cała ich podróż ciągnie się nieustannie od ponad dwóch lat. Dodatkowo znajdują się już znacznie dalej niż w przedstawianych filmach i przeżyli znacznie więcej przygód, ale naprawdę ciężko jest pokazywać na bieżąco w podróży (zwłaszcza takiej), jak ona wygląda. Trzeba mieć cały czas dostęp do szybkiego Internetu, a z tym nie zawsze jest tak łatwo...

Gdzie Bądź

Młode małżeństwo (z dzieckiem-dronem Johnsonem) są specjalistami od przesyłania filmów regularnie, będąc cały czas w podróży. Odkryłem ich całkiem niedawno i się zakochałem w obojgu. Świetnie prowadzony kanał, gdzie znajdziecie odcinki typowo vlogowe, ale przede wszystkim fajnie nagrana seria GDZIE BĄDŹ, w której pokazują z różnych perspektyw odwiedzane przez nich miejsca. Można się dowiedzieć wiele ciekawych rzeczy, jest lekka dawka historii, kultury, wskazówek praktycznych przedstawionych w humorystyczny sposób. Właśnie te nagrane z humorem odcinki podbiły moje serce. Naprawdę warto w ciemno subskrybować ich kanał, bo to świetna dawka rozrywki dla każdego, nawet tych, co za podróżami nie przepadają.


Dopiero od tego odcinka poznałem GdzieBądziów

Globstory

Kaja od trzech lat prowadzi kanał na YouTube o podróżowaniu, jednak ja zacząłem oglądać "na poważnie" dopiero w tym roku, mniej więcej w tym samym czasie, co GdzieBądziów. W filmach jej widać zwłaszcza pasję do podróżowania. Fajnie przedstawia różne miejsca na świecie i jest coraz lepsza w filmowaniu. Bardzo ciekawie opowiada. Jeśli natomiast ktoś myślał o przeprowadzce do Turcji, to też sporo może się na ten temat dowiedzieć z jej vlogów, gdyż ona właśnie postanowiła się do tego kraju przeprowadzić za swoim chłopakiem. Film o życiu w Kambodży szczególnie jej wyszedł i polecam go najbardziej ze wszystkich ;) 


Film o życiu w Kambodży

Somos Dos

To kanał prowadzony przez kobietę, którą najbardziej podziwiam spośród wszystkich współczesnych podróżniczek. Kobieta z 20-miesięczną córeczką wyrusza do Ameryki Południowej, by niespiesznie podróżować po świecie. To powinna być prawdziwa inspiracja dla kobiet, które powtarzają, że nie da się podróżować z maleńkim dzieckiem. Tymczasem Asia pokazuje, że jednak się da! I to samotnie z dzieckiem! Jej kanał to krótkie migawki z ich podróży, ale ogląda się je bardzo przyjemnie. Czuć tutaj miłość kobiety do jej dziecka, ale także trudy i piękno ich wspólnej włóczęgi. 


Zwiastun kanału

Kołem Się Toczy

To kanał Karola Wernera, którego blog o tej samej nazwie czytam od bardzo dawna. Wrzuca on tutaj głównie vlogi ze swoich podróży, ale też ma całkiem niezłą serię Dzień Dobry, gdzie pokazuje piękno miejsc, które odwiedza. Coraz lepiej jakościowo wyglądają jego filmy i coraz przyjemniej się je ogląda. Dodatkowo wrzuca je na swój kanał w miarę często, dzięki czemu znalazł się właśnie na tej liście. Poniżej zamieszczam jego chyba najpopularniejszy film z Bieszczad, który przypadł do gustu ogromnej rzeszy widzów.


Piękny klimat jest w tym filmie...

ThumbingTheStans

Jest to nie tylko kanał podróżniczy, ale może bym go nawet bardziej opisał jako reportażowo-dokumentalny. Jego autor niezwykle ciekawie opowiada głównie o stanach. Nie tych zjednoczonych w Ameryce Północnej, a tych troszeczkę bardziej na wschód od nas, czyli Kazachstan, Tadżykistan, Uzbekistan itd. Jest on kopalnią wiedzy o ich kulturze, ale także i historii. Jego ponad godzinne wykłady są niezwykle ciekawe i jeśli ktoś interesowałby się podróżą w tamte rejony świata, to może czerpać wiedzę właśnie z tego kanału. Filmy tutaj może nie pojawiają się zbyt często, jednak warto tu zajrzeć, bo dawka wiedzy, jaką otrzymacie, jest naprawdę spora.


Jak Ryczek zacznie opowiadać, to nie ma końca...

Krzysztof Gonciarz

W całym zestawieniu nie mogło zabraknąć i Krzysia, gdyż jest to chyba jedyny tak regularnie oglądany przeze mnie kanał na polskim YouTubie. Krzysiu mieszka w Japoni i kręci vlogi ze swojego życia w tym kraju. Nie oglądałbym jednak tego kanału z tego powodu, bo jakoś mi ta Japonia nigdy nie leżała wysoko na liście krajów, które chciałbym zobaczyć. Życie tam też mnie średnio interesuje, jednak pod względem jakościowym filmy Gonciarza niszczą absolutnie wszystkie inne. Jest on inspiracją dla wielu tych, którzy właśnie chcieliby tworzyć filmy na YouTube i nie tylko. W tym gronie i ja się znajduję, i muszę przyznać, że naprawdę wiele się uczę od tego człowieka, jeśli chodzi o montaż filmów (oczywiście do samego Mistrza jest mi jeszcze baaaaaardzo daleko). Krzysztof też bardzo dużo podróżuje i w tym roku jego filmy z Grenlandii czy Islandii były naprawdę piękne. 


Mój ulubiony, najbardziej inspirujący, motywujący film Gonciarza.


Wspominając o Gonciarzu, muszę też napomknąć o innym jego kanale - TheUwagaPies, który prowadzi wraz ze swoją przyjaciółką Kasią (po angielsku). Tam swego czasu wrzucali vlogi z każdego dnia ich życia i gdy byłem chory, to obejrzałem wszystkie za jednym zamachem, leżąc w łóżku. Oczywiście pokazują w nich Japonię. Najczęściej jednak pojawiał się tam motyw lokalnego jedzenia, przez co po każdym z tych odcinków robiłem się coraz to bardziej głodny ;) Polecam też ten kanał, chociaż troszeczkę zmienił on swoją formułę i nastawiony jest bardziej pod amerykańskich widzów.

Jest na Youtubie znacznie więcej kanałów podróżniczych. Jednak te powyższe oglądam w miarę regularnie i często. 

Inne kanały, gdzie zaglądałem lub zaglądam sporadycznie:

Przez Świat na Fazie - cieszący się ogromnym powodzeniem w Internecie, jednak ja nie oglądałem go tak często, jak powyższe. Głównie dlatego, że Fazowski na początku swoim stylem bycia strasznie mnie drażnił. Później się do niego przekonałem i starałem oglądać dość regularnie, jednak na dłuższą metę nie potrafię z nim wytrzymać.

Paweł Ciupa - inny podróżnik z kijem i kamerką sportową, ale dość spoko chłopak. Rzadko jednak coś wrzuca na kanał i ma takie fale aktywności na nim. Polecam za to jego film o słoniach, by otworzył oczy niektórym, jak te zwierzęta są traktowane i dlaczego nie powinno się na nich jeździć.

Na Nowej Drodze Życia - to kanał małżeństwa, które wyruszyło w podróż dookoła świata. Ich podróż śledziłem od samego początku na Facebooku i blogu. Na kanale pojawiały się co jakiś czas vlogi z ich podróży, jednak z czasem przestały. Liczę, że jak już wrócili do kraju, to może zaczną montować kolejne części.

Kurs Na Wschód - wiele ciekawych filmów, był też swego rodzaju poradnik dla podróżników, przedstawiony w dość ciekawy i humorystyczny sposób. Chyba jednak zostali pokonani przez brak wyświetleń i popularności, bo nagle zniknęli. A szkoda.

Podróże Busem Przez Świat - to wciąż bardzo aktywny i dobry kanał, jednak zaglądam tam naprawdę sporadycznie. I nie wiem dlaczego. Nie pytajcie mnie :D

Wiele z kanałów nagle przestało być aktywnych. Jest to związane z tym głównie, że pomimo ciekawych treści, nie cieszyły się one tak dużym zainteresowaniem widzów i najprawdopodobniej ich twórcy stracili zapał. Trzeba mieć naprawdę duuuużo samozaparcia, by podróżować po świecie, organizować sobie taką podróż, nagrywać filmy, potem je montować i szukać szybkiego Internetu, by wrzucać je do sieci. Znam to z własnego przykładu, gdzie często mam chęć coś nagrać w podróży i nagrywam sporo, ale potem jakoś tak nie ma sił, by zmontować to w fajną całość albo po prostu (zwłaszcza podczas krótszych wyjazdów) brakuje czasu na odpowiednie filmowanie. Tak chociażby było podczas podróży po Maroku, gdzie jakoś tak nie było chęci do filmowania i bardziej chciałem nasycić się miejscami, które odwiedzam. Czasem najlepiej jest jednak odłożyć kamerę/aparat i po prostu cieszyć się chwilą w jakimś nowym, pięknym miejscu czy u boku jakiejś osoby. Bo tak naprawdę wszystko to, co widzimy, jeżdżąc w różne miejsca, najbardziej wryje nam się w pamięć, jeśli poświęcimy się bardziej na zachwyt nimi, niż próbę złapania odpowiedniego kadru. Zapraszam jednak też i na swój kanał na YT, bo tam również będą pojawiać się jak do tej pory filmy z wyjazdów. Zwłaszcza że niedługo czeka mnie naprawdę ciekawa, dość długa wyprawa i myślę, że powstanie z niej niezły materiał :)



A Wy macie może jakieś kanały podróżnicze, które lubicie oglądać? Podzielcie się nimi w komenarzu, to może coś dopiszę do swojej listy :) 
Najlepsze polskie podróżnicze kanały na YouTube Najlepsze polskie podróżnicze kanały na YouTube Reviewed by RepLife on 14:19 Rating: 5

3 komentarze:

  1. Fajna lista, brakuje mi tu tylko "Bez planu".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie Bez Planu śledzę od niedawna i Bartek robi świetne materiały, więc pewnie z czasem zrobię update posta i go tam wrzucę :)

      Usuń
  2. zapraszam na mój skromny kanal Youtube
    nie jestem profesjonalnym Youtuberem z markowym sprzetem za kilkanascie tys. co automatycznie mnie dyskwalifikuje z piedestalu
    po prostu ide sobie przez jeden kraj potem drugi i nastepny i tak sobie gadam do kamery
    a to wleze na zmije, a to skrece sobie kostke w górach, a to polamie mi sie stelaz w plecaku, a to czasem trzeba naprawic kolka przetapiajac znalezione po drodze smieci
    ot taki sobie maly kanal z roznymi dziwnymi przypadkami które wydarzyly sie podczas moich podrozy
    jest pogadanka o survivalu, i o innych bzdetach
    tak wiem powinienem profesjonalnie reklamowac swój kanal ale powiedzmy sobie szczerze, zanim doszedlem do tego jak prowadzic kanal i co nagrywac, jak trzymac kamere itp wszystkiego uczylem sie w locie
    najgorsze bylo to ze nie mial mi kto zmontowac filmów i montazu tez uczylem sie w locie, zwykle gdy spadalem z jakiejs skarpy.....[url]https://www.youtube.com/channel/UCPMBLjmJvTP_KzUCtCeDyjg[/url]

    OdpowiedzUsuń

Dzięki bardzo za poświęcenie czasu i energii na dotarcie aż tutaj :) Jeśli chcesz się podzielić swoimi przemyśleniami na temat tego posta lub całego bloga, nie wahaj się :)

Obsługiwane przez usługę Blogger.